Jaakko Niinistöstä apulaiskaupunginjohtaja

16_niinisto_jaakko

Vantaan kaupunginvaltuusto päätti 26.1. pidetyssä kokouksessa nimittää tekniikan tohtori Jaakko Niinistön (ps) asukaspalveluiden apulaiskaupunginjohtajaksi. Päätös syntyi äänestyksen jälkeen, jossa merkittävin vastaehdokas oli KM Heidi Nygren (vihr). Virka oli avoimessa haussa.

Jaakko Niinistö on tätä ennen luonut merkittävän tieteellisen uran epäorgaanisen kemian parissa ollen mukana useissa tutkimusprojekteissa. Hän on toiminut myös Vantaan kaupunginhallituksessa useita vuosia, joista viimeiset kaksi kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtajana. Kaupunginvaltuutettuna hän on ollut jo kuusi vuotta. Näiden tehtävien lisäksi Vantaan luottamushenkilöorganisaatio on tullut tutuksi monessa muussakin päätöksentekoelimessä.

Asukaspalvelut on perussuomalaisten osalta merkittävä toimiala. Siellä käsitellään mm. työllisyys- ja monikulttuurisuusasioita, joihin perussuomalaisilla on paljon annettavaa.

Vantaan Perussuomalaiset ry. ja valtuustoryhmä onnittelevat Jaakko Niinistöä ja toivottavat onnea ja menestystä vaativassa työssä.

Kirjoitettu 28.1.2015