Nieminen jatkaa valtuustoryhmän puheenjohtajana

Johannes Nieminen

Valtuustoryhmä kokoontui eilen 21.1.2016 vuosikokoukseen, jossa tehtiin mm. henkilövalintoja.

Valtuustoryhmän puheenjohtajaksi vuodelle 2016 valittiin Johannes Nieminen. Hän on toiminut ryhmän vetäjänä viime vuoden huhtikuusta alkaen, sillä edeltävä puheenjohtaja Jaakko Niinistö luopui luottamustehtävistään siirryttyään apulaiskaupunginjohtajaksi. Yrittäjätaustainen Nieminen on toisen kauden valtuutettu, ja on myös paikallisyhdistyksen hallituksen jäsen ja Uudenmaan piirihallituksen jäsen. Aiemmin Nieminen on toiminut mm. Perussuomalaiset Nuoret ry:n pääsihteerinä vuosina 2007 – 2008.

Pietari Jääskeläinen valittiin jatkamaan työtään ensimmäisenä varapuheenjohtajana. Hän on kaupunginhallituksen II varapuheenjohtaja ja myös toisen kauden valtuutettu. Jääskeläinen on koko valtuustoajan toiminut joko valtuustoryhmän puheenjohtajana tai varapuheenjohtaja ja omaa vahvan poliittisen kokemuksen myös aiemman kansanedustajuuden kautta.

Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Juha Malmi. Myös Malmi on pitkäaikainen perussuomalainen vaikuttaja, toisen kauden valtuutettu ja on tarkastuslautakunnan puheenjohtaja. Tällä hetkellä Malmi on myös varakansanedustaja.

Valtuustoryhmän sihteerinä jatkaa Minna Kankkonen. Hän on varavaltuutettu ja myös ollut hyvin pitkään mukana puolueen toiminnassa.

Kirjoitettu 22.1.2016