Niilo Kärki – Vantaan Perussuomalaisten uusi puheenjohtaja

Niilo Kärki

Niilo Kärki – Vantaan Perussuomalaiset ry:n uusi puheenjohtaja

Vantaan Perussuomalaiset ry piti syyskokouksensa Tikkurilassa eilen perjantaina 27.11.2015. Yhdistysväen joukossa oli myös runsaasti uusia perussuomalaisia.

Syyskokouksen päätöksistä merkittävin oli uuden puheenjohtajan valinta, sillä kuluvana vuotena Jaakko Niinistön siirryttyä apulaiskaupunginjohtajaksi tehtävää on hoidettu varapuheenjohtajien johdolla.

Nyt ehdokkaita oli kaksi, Niilo Kärki ja Arja Niemelä. Äänestyksen jälkeen puheenjohtajaksi valittiin Niilo Kärki. Hallitukseen valittiin Johannes Nieminen, Juha Juntunen, Arja Niemelä, Juha Malmi, Jari Meri, Kai-Ari Lundell, Kirsi Mäkilaine, Markku Naumanen, Tanja Vahvelainen ja Pauli A. Luttinen.

Uusi puheenjohtaja linjasi heti tulevaa. ”Vantaa oli eduskuntavaaleissa perussuomalainen kaupunki yli 20-prosentin kannatuksella ja tämän tulee näkyä myös vuoden 2017 Kuntavaaleissa”

Vantaan Perussuomalaiset kiittävät puoluetta määrätietoisesta työstä maamme hallituksessa. Perussuomalaisten tavoitteet näkyvät hallitusohjelmassa. Huolta kannamme kuitenkin maahanmuuttopolitiikasta, sillä Suomi ja koko läntinen Eurooppa on turvapaikanhakijatulvan pyörteissä. Hallituksemme tekee työtä paremman maahanmuuttopolitiikan toteutumiseksi, mutta kun koko Eurooppa ei ole yhdessä rintamassa, niin olemme kovilla. Lisää työtä tarvitaan.

Vantaa on oman kortensa kekoon kantanut. ”Vastaanottokeskusten perustaminen kalliilla ei ole oikea ratkaisu. Vantaan noin 1000 turvapaikanhakijaa tulevat turvapaikkaprosessin jälkeen vantaalaisten maksettavaksi, toteaa puheenjohtaja Niilo Kärki

Vantaalla perussuomalaiset ovat tehneet hyvää työtä valtuustossa. ”Meitä kuunnellaan ja meiltä halutaan mielipiteitä ratkaisujen tueksi. Teemme yhteistyötä eri ryhmien kanssa, jotta pääsemme hyvään lopputulokseen” sanoo valtuustoryhmän puheenjohtaja Johannes Nieminen.

Haasteita myös on ja näihin Vantaan Perussuomalaiset haluaa kiinnittää entistä enemmän huomiota. Vasta siunattu Apotti on kallis ja riskialtis hanke, joka olisi pitänyt sote-uudistuksen vuoksi pistää jäihin. Vantaan kehittymisen kannalta perussuomalaiset kantavat huolta vanhojen kaupunginosien tarpeen mukaisesta uudistamisesta ja segregaation ehkäisystä. Emme myöskään voi unohtaa talouden tasapainottamista ja velkaantumisen hillintää.

Puheenjohtaja Niilo Kärki linjaa, että Vantaan on oltava houkutteleva vaihtoehto kaikille ja hyvä paikka asua. Se edellyttää tasapainoista taloutta, joustavia innovatiivisia palveluja ja hyvää elinkeinopolitiikkaa. Näitä me olemme toteuttamassa.

Vantaalla 28.11.2015
Niilo Kärki