Soini veti torin täyteen – Perusvoimaa Myyrmäessä

15_eduskuntavaalit_myyrmaki

Myyrmäen Paalutorin kulmalla oli lauantai-iltapäivällä markkinoiden aikaan tungosta kun perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini saapui paikalle.

Arvioiden mukaan Soinia saapui kuulemaan yli 300 päinen joukko.

Soini puhui aurinkoisena kevätpäivänä mm. siitä kuinka perussuomalaiset tiesivät jo neljä vuotta sitten Kreikan tilanteen. Soini otti myös vahvasti kantaa maahanmuuttopolitiikkaan. Perussuomalaiset ainoana suurena puolueena pitää teemaa esillä. Myös verotuksen tasapainottumaan oli puheen teemana. Erityisesti Soini korosti sitä, että vallanpitäjät eli käytännössä hallitus ei ole pystynyt tekemään päätöksiä juuri mistään. Jopa omat päätökset unohdettiin. Olemme olleet aikaansaamattomuuden tilassa ainakin viimeiset neljä vuotta.

Vantaan Perussuomalaiset ry:n puheenjohtajan Jaakko Niinistön mukaan väenpaljous tietää hyvää vaaleja ajatellen. Kaupunginvaltuutettu Timo Auvinen totesi, että väkeä saapui paikalle odottamaan Soinia jo reilu tunti ennen ilmoitettua aikaa. Muutenkin perussuomalaisten kontilla kävi melkoinen kuhina. Vaaleista odotetaan poliittista käännöstä, joka jo viimeksi oli todella lähellä. Nyt se tapahtuu. Valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja Johannes Nieminen totesi ettei ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa minkään puoleen ympärillä. Myyrmäen lisäksi perussuomalaiset pitivät vaalitilaisuuden Korsossa, jossa oli myös vahva osanotto.

Nyt kannattaa tulla tapaamaan vaikuttajia, eduskuntavaaliehdokkaitamme. Seuraa tapahtumakalenteria. Soinikin varmaan nähdään vielä Vantaalla ennen vaalipäivää.

Kirjoitettu 11.4.2015