Vantaan Perussuomalaiset kiittää

Vantaalta tuli Perussuomalaisille 23 023 ääntä, mikä tarkoittaa 1,6 prosentin nousua viime eduskuntavaaleihin nähden. Joka viides vantaalainen äänestäjä äänesti Perussuomalaisia.

Vantaalaisia ehdokkaitamme emme tällä kertaa saamme läpi. Ylipäätään Vantaalta saatiin vain 4 kansanedustajaa, kaksi SDP, yksi KOK ja yksi VAS. Espoosta tuli peräti 13 kansanedustajaa. Asukaslukuihin nähden epäsuhta on valtaisa.

Kiitos kaikille PS Vantaan ehdokkaille. Teitte kovaa työtä, vaikka tällä kertaa yksikään ehdokkaamme ei mennyt läpi. Uusimaa on kivikova vaalipiiri.

Mika Niikko 2258
Tanja Aidanjuuri 1541
Pasi Liukkonen 1406
Suvi Karhu 1402
Janne Hartikainen 1365
Juha Suoniemi 913
Jeppe Isberg 644
Tuukka Saimen 533

Harmi, että valtakunnallinen äänestysprosentti jäi hieman matalaksi. Jo 0,5 prosentin nousu äänestysaktiivisuudessa olisi voinut tarkoittaa ykkössijaa Perussuomalaisille.

Paljon ääniä Vantaaltakin meni puolueemme puheenjohtajalle, Suomen äänikuningatar Riikka Purralle, koska kyseessä oli samalla pääministerivaalit. Ihanalle Riikka Purralle kiitos hienosta vaalikamppailusta. Hän jaksoi kiertää pitkin maata levittämässä perussuomalaista sanomaa. Puoluetta johdettiin edestä niin kuin pitääkin. Tuloksena oli puolueemme kaikkien aikojen suurin äänipotti, joka tuotti 46 kansanedustajaa. Lisäystä edellisiin eduskuntavaaleihin tuli 7 paikkaa.

Erityiskiitos kaikille kenttätyöntekijöillemme, jotka jaksoivat uurastaa pyyteettömästi rakentaen useita toritapahtumia.

Tästä on hyvä jatkaa kohti kahden vuoden päästä järjestettäviin kuntavaaleihin.

Kirjoitettu 13.4.2023